mandag 3. oktober 2011

Mandagstips uke 40


Denne uken er det Eirin som kommer med tipset :o) 

Nøstemaskin

Jeg slår et slag for nøstemaskinen denne uken. Et vidunderapparat, og det er først nå når jeg har fått det i hus at jeg innser hvor mye jeg har savnet det. 

Harde fakta:

- det går så fort!  3,5 hesper = 350 g garn nøstet opp på under 20 minutter.
- det går så lett! Ingen ømme håndledd.
- det blir så bra! Nøstekakene ligger stille når man senere begynner å strikke/hekle fra dem - og ingen triller under sofaen.






Dette står i hvertfall høyt på ønskelisten min Eirin, takk for inspirasjonen. 

7 kommentarer:

Myrte ♥ sa...

Jeg ønsker meg også nøstemaskin og garnvinde, mer og mer for hvert hespe som kommer i hus =)

Tilla sa...

Jeg har kun hatt hespe ei gang i hus, og bare etter den gangen så ønsker jeg meg nøstemaskin!

Beate sa...

Å ja, det er genialt! Jeg har akkurat fått nøstemaskin og garnvinde i bursdagspresang, og jeg elsker det :)

PrinsessaPåErta sa...

Ønsker meg jeg også!

Lisbeth, strikkemasker sa...

Kjempesmart! Hvor kjøper man sånne hen da tro?

Miriam sa...

Finnes masse på diverse nettbutikker. Eirin kjøpte på Annes Garn på Midttun. Hun har jo også nettbutikk (samme som ble tipset om i mandagstipset for noen uker siden).
Jane Brit fant en versjon på hobbyklubben.no

Vet at andre har kjøpt på ebay, men har desverre ikke link til selger der.

:)

Marit sa...

Blir ikke garnet litt vel stramt nøsta, slik at det mister litt av spensten/fyldigheten? Har ikke prøvd den, men kan tenke meg det...