mandag 1. august 2011

Utfordring 10 - Ved sjøen/uteliv

Temaet for august er altså "Ved sjøen/uteliv". Strikk eller hekle noe du synes passer til temaet; noe man kan bruke når man skal på tur i skogen, ha med seg på lavvotur eller ha på seg ved sjøen. Dette er et ganske åpent tema, så vi er veldig spente på å se hva dere finner på! :D

Denne gangen har to av inspiratørene våre kommet opp med forskjellige tolkninger av temaet :)

Anna med bloggen Garnsluket har heklet seilersko, tøfler og smekke i ekte marin stil:

Eirin med bloggen Enels kaos har strikket tunika fra Pickles, i herlig skogfarge (også en i sjøfarge, sjekk bloggen!):


Månedens sponsor er Perlehuset (sjekk også bloggen deres, Perleposten)! De har sendt oss to flotte pakker med knapper (ikke at vi er misunnelige på vinnerne eller noe altså.. ;) )

Vinneren i kategorien "Strikk" får denne herlige samlingen av knapper:



Og vinneren i kategorien "Heklet" får denne flotte samlingen av knapper:


Minner om reglene som står i høyre sidebar. Fristen for innlevering av bidrag er 31. august kl 19.00





8 kommentarer:

Happy sa...

Da har jeg vært i kjelleren og funnet frem det marineblå garnet. Det næremer seg høstkvelder så her blir det genser :-)

Toi9 sa...

Må se om jeg ikke rekker å hekle/strikke noe.
Så herlig premie :) Elsker knapper!!

Ha en fin august :)

H. sa...

Jeg har et spørsmål! Er hakking godkjent i hekle-kategorien? Har lyst til å være klin hakka sprø og prøve meg på det :)

Miriam sa...

Jeg elsker også knapper, så liker ikke helt at disse skal sendes videre ;)

Vi har bestemt oss for at det foreløpig bare er "vanlig" hekling som er lov, ikke hakking eller andre lignende metoder.

Lise Marit sa...

Garn, pinner og mønster funnet fram her også! Strikking for min del da.

strikkelisa sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Berit sa...

Da har jeg linket riktig. Det var litt frem og tilbake da jeg hadde brukt PC`n til en veninde :)
Måtte ut å låne, da jeg ikke hadde nett i ferien!

Misemor sa...

Da ble jeg med i siste liten! Jeg tror egentlig ikke jeg trenger flere knapper, men det er jo så morsomt å konkurrere... Og konkurranseinstinktet mitt sa jeg måtte delta, hehe...
Men flotte knapper er det og det blir helt sikkert bruk for de om jeg skulle være så heldig! =)