lørdag 18. juni 2011

Dekning av porto på gevinstene?

Så langt i vår karriere her med utfordringsbloggen så har vi ( Marthe og Miriam ) tatt på oss alle portoutgifter i forbindelse med utsending av premiene.

Etter en liten gjennomgang ser vi at dette fort blir en del penger, men vi synes det er så utrolig hyggelig å sende ut :o)

Det vi lurer på nå, er om deltakerene i utfordringene synes det er greit om vi begynner med at vinnerene må betale porto selv? Dere betaler selvsagt (!) ikke noe for selve premiene, disse har vi jo fått gratis av våre herlige sponsorer rundt om i landet, og naboland faktisk.

Det er snakk om reell porto her. Enkelte gaver er nemlig litt store og tunge, bare vent og se hva som kommer fremover.

Vi vil gjerne at dere som deltar skal få være med på større avgjørelser her, så i likhet med inkludering av hekling, så vil vi nå ha deres mening om dette. Og gjerne en stemme i feltet på høyre side av bloggen :o)

I tilfelle vil dette gjelde fra utfordringene lagt ut fra 1.juli.

11 kommentarer:

Innestemmen sa...

Legg heller inn litt penger til porto i sponsoravtalene dere gjør. Å bli med på utfordring koster jo litt, så å vinne bør være gratis, synes jeg. Ha en fin dag =)
Mvh Siv

StrikkeDolla sa...

eller om det blir frivillig sponsing fra oss som deltar. Jeg kan godt sette inn noen kroner på kontoen deres jeg, som dekker litt fremtidig porto. :-)

Misemor sa...

Jeg synes det høres greit ut at vi som vinner betaler porto jeg. Premien er jo tross alt gratis likevel. =) Misemor

Marthe sa...

Vi blir som oftest sponset med rene gaver fra ulike butikken, ikke penger. Så dett er vanskelig å ta det inn i sponsingen slik.

Fortsett å komme med tilbakemeldinger!

Marthe sa...

Og, ja det koster jo det garnet du bruker selv å delta i utfordringene. Men det er jo opp til en selv om en vil delta.

Utfordrignene er mest ment som et lite spark bak til de som vil få laget mer, inspirasjon til de som står fast etc. Det man strikker beholder man jo selv i utganspunktet.

June sa...

Det går jo an at sponsor ikke sender premien til dere først, men sender direkte til vinneren f.eks.
Eller så får dere ha annonseplass mot betaling der det står sponsorer, og kun ha "gratis" annonse for mndens sponsor..

Solveig sa...

Mottaker betaler porto. Det koster jo ikke noe å delta, og bilde sender vi jo virituelt.
Porto må bare ikke overstige verdien av gaven da blir det jo et minus prosjekt...må være et pluss prosjekt ;-)

Santori sa...

Hva om dere gjør det slik at det koster f.eks 5-10 kr og delta, også legger dere det i en pott som dere bruker til porto ? Også oppretter dere en paypalkonto som det betales inn til ? Jeg hadde iallefall syntes det var greit :)

Maria sa...

Jeg kan gjerne betale for en eventuell premie.

Ellers så er det jo greit med en symbolsk sum fra hver deltaker i hver runde også. Blir nok ikke mange kroner på hver,for vi er jo en del som deltar.

Torill sa...

Jeg syntest deltaker avgift hadde vært greit. Og 5 til 10 kr som foreslått over er en OK pris.

enel sa...

Jeg er ikke helt godvenn med betalingsløsninger, så en en liten sum per bidrag ville medført en ekstra terskel for min del. Men en litt større sum ved anledning er jeg gjerne med på. Synes denne utfordringsbloggen har vært veldig kjekk sålangt, og bidrar gjerne for å opprettholde aktiviteten. Så jeg stemmer for en frivillig sponsemulighet, og har troen på at folk ser verdien i dette og bidrar. Og at dere gir et nytt pip/oppfordring om kassa nærmer seg skrapa igjen.