søndag 20. mars 2011

Hvem er vi?

Tenkte det var greit å ha en liten introduksjon til hvem vi er, dvs Miriam og Marthe som driver denne bloggen.

Bloggen ble startet av Miriam. Det var vel egentlig et innfall, og et resultat av misunnelse ovenfor alle de fine utfordringsbloggene til scrapperne. Heldigvis kom Marthe inn i bildet, som hadde tenkt godt gjennom en slik blogg, og hadde masse gode idéer!

Miriam:
Jeg er 26 år, bor i Bergen og har en samboer samt en liten gutt på snart 2 år som går under kallenavnet Pjokken. Har studert geofysikk, jobbet i barnehage og studerer nå radiografi.
Den ene søsteren min er veldig glad og flink til å strikke, og "overtalte" meg til å begynne for noen år siden. Det første strikkeplagget jeg begynte på var en genser til en nevø. Den ble påbegynt i str 1 år (men er vel mer 6 mnd?..), og nå som gutten er 4 år er genseren fremdeles en UFO. Det sier vel litt om hvor glad jeg er i å montere ting?..
Ellers begynte jeg å strikke for fullt for litt over ett år siden (ca), og nå er strikketøyet alltid med i veska. Får nesten litt abstinenser hvis jeg får litt ledig tid og har glemt strikketøyet ;)

Marthe:
Jeg er 28 år og bor i Sveio med min kjære mann og våre 3 herlige gutter på 4, 9 og 12 år. Jeg jobber som assistent i boliger i nabokommunen på verdens beste arbeidsplass :o)
Strikkegleden har jeg nok fått inn med morsmelka og lærte å strikke selv som 5åring av Oldemor, siden den gang har jeg lært meg en del selv og mye fra nettet og familien. Jeg hekler en del og, så lenge det innebærer garn så er jeg happy.
Jeg har i mange år hatt fullstendig mønsterskrekk, altså a la marius, pga flere forsøk som har blitt ufo ganske raskt. Men så prøvde jeg meg på Arne & Carlos sine luer og vips 13 luer senere så var ikke flerfarget så veldig skummelt lengre. Nå vil jeg bare lage mer, men listen over prosjekter er så uendelig lang og jeg har ikke nok timer i døgnet.
Samtidig er jeg en ivrig scrapper og "hobbyist", he he, jeg elsker å lage ting. Jeg er superglad for at Miriam ville ha meg med på laget sitt, tenk så spennende dette blir fremover :o)

2 kommentarer:

Anette sa...

Kjekt å lese om dere :)
Har et bidrag til utfordringen deres snart klart, så jeg har tenkt å være med på den :)
Lurer bare på... Hvor ofte legger dere ut nye utfordringer? Og hvor lang frist har dere på dem?

Miriam sa...

Svarer her også jeg ;)

Nye utfordringer kommer foreløpig ut på onsdager, og varer fra 2-4 uker alt etter tema :)